Romerikes
Blad
1. august
1905
Nordmænd
i Amerika.
Et
hjælpekorps.
Der er af
nordmænd i New-york, Brooklyn og andre af New-yorks forstæder dannet et korps
paa 2000 nordmænd, der hver aften i denne tid efter endt dagsarbeide driver med
militære øvelser.
I
tilfelde nogen fare skulde true Norge, vil dette korps straks stille sig til
sit fædrelands tjeneste.
Formuende
nordmænd derover har stillet en større pengesum til korpsets disposition i
paakommende tilfælde.