Romerikes Blad

1. august 1905

 

Nordmænd i Amerika.

Et hjælpekorps.

 

Der er af nordmænd i New-york, Brooklyn og andre af New-yorks forstæder dannet et korps paa 2000 nordmænd, der hver aften i denne tid efter endt dagsarbeide driver med militære øvelser.

 

I tilfelde nogen fare skulde true Norge, vil dette korps straks stille sig til sit fædrelands tjeneste.

 

Formuende nordmænd derover har stillet en større pengesum til korpsets disposition i paakommende tilfælde.